El conte-teatre és una manera d’iniciar els infants en el món del teatre, a través d’una història aparentment senzilla i fàcil d’interpretar amb titelles que els participants hauran creat per fer la representació.
Els contes que es trien tenen continguts per aprendre sobre els valors i l'educació emocional. Aquesta vegada el conte seleccionat és: Quatre cantonades de no res, de Jerôme Ruillier, que tracta sobre l’amistat, la diferència i l’exclusió.Programa:
Introducció del conte
Es mostra el conte i es llegeix com es fa habitualment en un contacontes. Després es repassen les escenes i les accions de la narració per recordar-les i en acabat poder-les representar. També parlarem de la filosofia del conte i dels valors adquirits.
Taller de plàstica
Creació dels elements teatrals i personatges per fer la representació. Amb plats de cartó i pals de fusta construirem els titelles.
Representació
Joc simbòlic del conte. Cada nin/a ha escollit un personatge o element simbòlic per a la representació.
Tractarem el caràcter i els valors dels personatges i la història a partir de jocs teatrals i la dinàmica de grup.
Finalment, representarem el conte amb el grup, des del joc teatral en què actuam i som observadors del joc de la resta com si es tractàs d’un públic espectador.