dijous, 19 de gener del 2023

Morositat, pèrdua o deteriorament en el préstec

En el servei de préstec s’aplicarà la Normativa de préstec personal per a les biblioteques integrades a la Xarxa de biblioteques municipals de Mallorca (BOIB núm 31 de 4 de març de 2008).

A l’article número 7 d’aquesta normativa es recullen les mesures aplicables en el cas d’imcompliment de les normes en relació a les devolucions dels documents prestats:

  • Si un usuari no torna els documents en els terminis fixats, quedarà exclòs del servei de préstec de les biblioteques de la Xarxa durant un temps equivalent al que s’ha retardat en la devolució.
  • Si un usuari té documents prestats amb retard en la devolució de qualsevol de les biblioteques de la Xarxa, no en podrà treure cap altre, fins que no hagi tornat els que té pendents.
  • La Biblioteca cursarà les reclamacions corresponents fins a un màxim de tres. A partir de la tercera reclamació es considerarà que el document prestat s’ha perdut.
  • En cas de pèrdua o deteriorament d’un document, l’usuari ho ha de notificar a la biblioteca i haurà de comprar un exemplar de la mateixa edició. Si es tracta d’una edició exhaurida, el document s’haurà de reemplaçar per un altre de similar que proposarà la biblioteca. Fins que això no es compleixi l’usuari quedarà exclòs del servei de préstec.

L’incompliment d’aquesta normativa per part de l’usuari supoasarà la baixa del carnet de soci.

Esperam així, que els usuaris puguin disposar de manera més efectiva dels documents de la biblioteca.